Čak dvije titule šampiona osvojili su poljoprivredni proizvođači iz Varaždinske županije na 6. ocjenjivanju prehrambenih proizvoda prerade biljnog podrijetla, koje je u Zagrebu u sklopu 10. Sajma zimnice, ekoloških i autohtonih proizvoda organiziralo Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva.
Naribani ludbreški hren tvrtke Agro Altera proglašen je šampionom u kategoriji „Umaci i namazi“, dok je Jotei čokolada s heljdom OPG-a Pocedulić šampionom proglašena u kategoriji „Suho voće, krekeri, pahuljice, kolači, tjestenina“.
Neobična čokolada dobitnica je još jednog značajnog priznanja: proglašena je najboljim inovativnim proizvodom u Hrvatskoj. Time je OPG Pocedulić drugu godinu zaredom osvojio ovu laskavu titulu, prošle godine za Mlince od varaždinske heljde, a sad za čokoladu nazvanu „Jotei“, što na japanskom znači „carica“.
Riječ je o kombinaciji tamne čokolade i hrskave Varaždinske heljde, koja je očito oduševila stručno povjerenstvo sastavljeno od uglednih profesora zagrebačkih Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta i Agronomskog fakulteta. Uz to, OPG Pocedulić osvojio je još tri medalje, zlato za Heljdina puf zrnca, srebro za Heljdine hrskače i broncu za Pekmez od šljiva.
Agro Altera iz Ludbrega najveći je hrvatski proizvođač Ludbreškog hrena koji je od ove godine zaštićen na razini Europske unije, a njihovi rezultati također su izvrsni. Nakon što su prošle godine osvojili zlato, sada je njihov Naribani ludbreški hren proglašen šampionom, a uz to su za Ludbreški hren s jabukom osvojili broncu.
Nagrade je OPG-u Pocedulić i Agro Alteri danas u Zagrebu uručio državni tajnik Zdravko Tušek u sklopu otvorenja jubilarnog 10. Sajma zimnice, ekoloških i autohtonih proizvoda, koji će se sve do nedjelje, 20. listopada, održavati na Europskom trgu u Zagrebu.
Uz dobitnike priznanja, na Sajmu svoje izvrsne proizvode, ujedno zaštićene na razini Europske unije, predstavljaju još četiri poljoprivredna proizvođača iz Varaždinske županije: PPP Jurica Cafuk, OPG Petrović Andreja, OPG Kolenko i OPG Branko Vidaček.
Cilj manifestacije je očuvati od zaborava hrvatske tradicionalne proizvode, a istovremeno pomoći hrvatskim proizvođačima u promociji njihovih proizvoda i povezivanju s potrošačima.