Varaždinska županija dobiva Školu uz rijeku, mjesto na otvorenom uz rijeku Dravu na kojem će edukatori učenje moći povezati s avanturom, zabavom i igrom. Riječ je o jednoj od aktivnosti u sklopu projekta lifelineMDD – Protecting and restoring ecological connectivity in the Mura-Drava-Danube river corridor through cross-sectoral cooperation, čiji je partner Javna ustanova Priroda Varaždinske županije.
Javna ustanova bila je domaćin susreta koji je 30. kolovoza u Varaždinu okupio projektne partnere iz Austrije, Mađarske, Slovenije, Hrvatske i Srbije, kao i neke od pridruženih partnera projekta lifelineMDD.
Tema susreta bila je razmjena iskustva u provedbi Nacionalnih treninga namijenjenih za osposobljavanje polaznika za održavanje edukativnih programa u postojećim i budućim Školama uz rijeku (River’scool). Programi su kao jedna od projektnih aktivnosti od ožujka do svibnja 2022. godine provedeni u svih pet država s područja Petodržavnog UNESCO Rezervata biosfere Mura – Drava – Dunav. Izlagači su bile i hrvatske trenerice, ujedno i vanjske suradnice Javne ustanove, prof. biologije Martina Vidović i prof. biologije i kemije Anamarija Melnjak, koje su prezentirale iskustva s provedenog nacionalnog treninga u Hrvatskoj.
– Tijekom obilaska Dravske park-šume u Varaždinu partnerima su ujedno prezentirane dosadašnje aktivnosti naše Javne ustanove usmjerene na edukaciju i interpretaciju prirodnih vrijednosti rijeke Drave, kao i planovi vezani uz organizaciju buduće edukacije u okviru Škole uz rijeku. Naime, koncept prekogranične mreže edukacije u okviru Škola uz rijeku (River’scool) podrazumijeva mjesta na otvorenom pored rijeka na kojima se edukatorima pruža prilika da povežu učenje s avanturom, zabavom i igrom. U sklopu projekta razvijeni su i razni didaktički materijali te Priručnik za obuku – rekla je ravnateljica Javne ustanove Priroda Varaždinske županije Sanja Kopjar.
Priručnik za obuku sadrži uputu za provedbu obrazovnog programa u prirodi za različite dobne skupine, kao i upute za osmišljavanje edukacije na otvorenom, na način da djeca ne primaju informacije samo pasivno, već ih se potiče da sami doživljavaju, spoznaju, isprobavaju, istražuju i osjećaju prirodu svim svojim osjetilima.
– Priroda i prirodno okruženje pružaju nam priliku za podučavanje na inovativan i kreativan način. I odrasli i djeca vole se igrati, a učenje uz igru pomaže kod usvajanja velike količine informacija s mnogo više lakoće. Igra potiče koncentraciju i motivaciju, a na edukatorima je zadatak da u prirodnom okruženju stvore dobru atmosferu, potaknu znatiželju i usmjere pažnju na promatranje i aktivno istraživanje prirode – pojašnjava Sanja Kopjar.
Konačni cilj navedenih aktivnosti i cjelokupnog pedagoškog okvira razvijenog u sklopu projekta lifelineMDD jest osvještavanje i uključivanje lokalne zajednice u očuvanje i zaštitu prirode putem edukacije, što bi u konačnici trebalo rezultirati boljim očuvanjem prirodnih vrijednosti na području UNESCO-ovog Prekograničnog rezervata biosfere Mura – Drava – Dunav.