Nakon završetka građevinsko-obrtničkih, elektrotehničkih i strojarskih radova u podrumu Županijske palače u kojem će se na površini od gotovo 400 kvadrata prostirati Centar za posjetitelje, u sklopu EU projekta AT@AT.CB predstavljena je i aplikacije za pametne uređaje, koja je bila važan dio zajedničke suradnje s mađarskim partnerima.
Sve se odvija u sklopu EU projekta „Active Tourism meets Advanced Technology in Cross-Border Area – AT@AT.CB“, čija je ukupna vrijednost 1.545.287,06 eura, a s 85 posto se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, odnosno iz Programa prekogranične suradnje INTERREG V-A Mađarska – Hrvatska 2014. – 2020. Partneri iz Hrvatske su Varaždinska županija kao vodeći partner i Turistička zajednica Varaždinske županije, dok su mađarski partneri Grad Csurgó i Sveučilište Pannonia, Nagykanisza kampus.
Tijekom provedbe EU projekta realiziran je niz aktivnosti, napomenuo je pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove Darko Majhen. „U sklopu projekta smo nabavili opremu visoke tehnologije koja se sastoji od multimedijske prezentacijske opreme, kao što su laserski projektori, računala i audio sustav, 3D umjetničkih kiparskih objekata, a imat ćemo hologramsku projekciju te sustav videonadzora. Treba istaknuti da smo izradili i bazu vlasnika i upravitelja kulturne i prirodne baštine na projektnom području, održali cikluse treninga za dionike u turizmu i vlasnike objekata namijenjenih za turiste, organizirali međunarodnu konferenciju u Varaždinu s velikim odazivom posjetitelja, a nakon uspostave centara za posjetitelje u Varaždinu i Csurgóu, aplikacija koju predstavljamo bit će svojevrsna poveznica s turističkom ponudom u oba kraja” – rekao je pročelnik Majhen.
To je ujedno dodatna vrijednost ovoga projekta u sklopu Interreg V-A Programa, čiji je slogan „Gdje rijeke spajaju“. Upravo je povezivanje ljudi na pograničnom području te razvijanje zajedništva i suradnje jedan od ciljeva ovog EU projekta. „Jednako je važno što će budući posjetitelji i turisti biti upoznati ne samo s urbanim, već i ruralnim dijelovima Varaždinske županije te mađarskog Csurgóa i njegove okolice. Centri za posjetitelje će poslužiti kao polazišna točka, što je dodatan plus turističkoj ponudi, a lokacije na ruralnim dijelovima županije na koje će ih voditi ova aplikacija kao poticaj za daljnje istraživanje” – naglasio je Majhen.
Mađarski partneri sa Sveučilišta Pannonia, Nagykanisza kampus, su u sklopu projekta razvili mobilnu aplikaciju koja, uz same turističke informacije, sadrži i pet igrica najavio je direktor Turističke zajednice Varaždinske županije Goran Mališ. „Igrice su izrađene na temelju 3D modela, a temelje se na tzv. proširenoj stvarnosti. Turistima će se prillikom obilaska pet lokacija od Andrijine kule u Knegincu preko Grebengrada, utvrđenoga grada Bele i crkve sv. Martina u Varaždinskim Toplicama, pa do Prangera – stupa srama u Vinici, omogućiti igranje igrica ispred stvarne pozadine. Cilj aplikacije vezane uz projekt je uz pomoć suvremenih informacijsko-komunikacijskih alata učiniti turističke atrakcije dviju regija dostupnima svima, pa i preko granice. Koristeći proširenu stvarnost, igre na iskustven način utjelovljuju doba povezano sa zajedničkom povijesnom ličnošću, Andrijom II. – ističe Mališ.
Aplikacija u potpunosti obuhvaća kulturno-povijesne i prirodne vrijednosti dviju regija kroz prikaz izgrađenog okoliša, a funkcionira na način da vodi turiste da posjete pet točaka od interesa s Hrvatske i Mađarske strane, kako bi tamo mogli odigrati igru i skupiti bodove.
“Možemo učiti kroz zabavu proučavajući atrakcije vezane uz centre za posjetitelje u Csurgóu i Varaždinu. Uz pomoć aplikacije možemo putovati kroz vrijeme i preko granica, čak i od kuće. Međutim, glavna svrha aplikacije je potaknuti korisnike da posjete mjesta u dvjema regijama. Igre u aplikaciji pružaju mogućnost opuštanja za sve uzraste, dok su navedene točke od interesa opisane u aplikaciji na 3 jezika (hrvatski, engleski i mađarski), a uz njih se nalaze i trojezične info ploče koje prolaznicima pojašnjavaju također osnovne detalje iz njihove prošlosti” – zaključio je Mališ.
Aplikaciju je predstavio Krisztián Bakon, asistent predavač na Sveučilištu Pannonia, Nagykanisza kampus, čiji su informatički stručnjaci razvili potreban softver koji se rijetko može pronaći na sličnim aplikacijama. „Aplikacija za pametne telefone koji koriste operativni sustav Android, a koja se može preuzeti s Play Storea pod nazivom „Active Tourism“ pomaže u promicanju atraktivnosti u prekograničnim područjima. Ona predstavlja 42 točke atrakcije, uključujući centre za posjetitelje, te nekoliko kulturnih, vjerskih i povijesnih lokaliteta u Hrvatskoj i Mađarskoj. Štoviše, 5 različitih mobilnih igara razvijeno je korištenjem tehnologije proširene stvarnosti” – napomenuo je Bakon.
Sama tehnologija proširene stvarnosti može se definirati kao mogućnost prikazivanja i postavljanja sadržaja u stvarnom prostor s kamerom mobitela onoga što se ne vidi u stvarnosti. „Ovi sadržaji su trodimenzionalni objekti s kojima korisnik komunicira kako bi dovršio igru. Aplikacija počinje uvodnim videom, gdje Andrija II. traži od igrača da mu pomogne u borbi protiv opasnosti koja prijeti kraljevstvu. Nakon toga, cilj igrača je završiti svaku igru, koja se sastoji od izlaska iz labirinta, rješavanja zagonetke, borbe s vitezom, sudjelovanja u streljaštvu i izgradnje zida dvorca, a na kraju ga očekuje posebna zlatna nagrada” – otkrio je samo dio Krisztián Bakon.