Špancirfest je, kao uspješni primjer održivog kulturno-turističkog proizvoda, predstavljen na 7. Međunarodnom kongresu povijesnih gradova održanom u Solinu.
Kongres je, po prvi puta u Hrvatskoj, bio osmišljen u novom konceptu, kojeg najbolje opisuje njegovo geslo „Meet, share & build“ s ciljem povezivanja dionika razvoja turizma u povijesnim gradovima, razmjene iskustava, posebice u promotivnim aktivnostima te stvaranja novih proizvoda. Kao tema kongresa odabrana je zaštita i interpretacija povijesnih atrakcija i lokaliteta u povijesnim gradovima diljem Hrvatske i to kroz tzv. benchmarking s gradovima diljem Europe.
U sklopu kongresa je održana i panel diskusija na kojoj je direktorica Turističke zajednice grada Varaždina, Jelena Toth, pred brojnim sudionicima iz cijele Hrvatske, ali i gostiju iz Belgije, Italije te Srbije održala prezentaciju o Špancirfestu kao oglednom primjeru održivog turističkog proizvoda.
Varaždin je strateški orijentiran na razvoj kulturnog turizma, a temelj za taj smjer proizlazi iz iznimne vrijednosti njegove povijesne gradske jezgre, koja je sastavni dio brojnih turističkih proizvoda, među kojima je Špancirfest najpoznatiji i turistički najvrjedniji. Uz to, Špancirfest je, usprkos svojoj veličini, izvrstan primjer održivog turističkog proizvoda koji igra ulogu katalizatora cijelog niza djelatnosti, prije svega kulturnih i kreativnih industrija. Kao takav, Špancirfest ima iznimno važnu ulogu i u gospodarskom, ali i društvenom razvoju Varaždina što dokazuju njegov uspjeh i dugovječnost.
“Špancirfest je fleksibilan, koristi povijesne resurse kao sastavni dio svoje privlačnosti, a kontinuiranim promjenama i otvaranjem novih tematskih i sadržajnih cjelina pokazao se sposobnim zadržati kontinuirano rast kroz dugi niz godina te se uspješno oduprijeti i najvećim izazovima, poput pandemije COVID-19, koja je ostavila duboke posljedice na event-industriju” – kazala je tom prigodom direktorica varaždinske TZ Jelena Toth.