Na varaždinskom Željezničkom kolodvoru u petak je pušten u promet novi dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz na relaciji Varaždin – Čakovec – Varaždin. Dizel-motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila. Tim povodom HŽ Putnički prijevoz organizirao je promotivnu vožnju Varaždin – Čakovec na kojoj su prisustvovali državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, član Uprave KONČARA Ivan Paić te predstavnici jedinica lokalne i regionalne samouprave gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj, župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, župan Međimurske županije Matija Posavec, gradonačelnici Novog Marofa Siniša Jenkač i Ludbrega Dubravko Bilić. Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet 70. niskopodnog vlaka, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kazao je: „Na području Varaždinske i Međimurske županije prošle smo godine prevezli oko 1,3 milijuna putnika, a dobre rezultate bilježimo i u projektima besplatnog prijevoza. Tome doprinose i novi vlakovi koji već voze na ovom području, a ovaj novi će u jutarnjim satima izravno povezivati Čakovec i Varaždin sa Zagrebom. U kolodvoru Varaždin izgrađena je i punionica za baterijske vlakove. Upravo pripremamo i novi projekt kojim planiramo nabaviti još elektrobaterijskih vlakova i sagraditi punionicu u Kotoribi kako bismo i tim vlakovima na ovom području osigurali još kvalitetniji prijevoz.“
Gradonačelnik Neven Bosilj istaknuo je kako su ovi projekti od velike važnosti za građane Varaždina: „Drago mi je što ćemo konačno dobiti izravnu liniju između Čakovca, Varaždina i Zagreba, dakle bez presjedanja. Ovo je hrvatski proizvod, moderan Končarov hibridni vlak koji je kombinacija dizela i električnog pogona s baterijom koja drži više od 200 kilometara i taj vlak će za početak jednom dnevno povezivati u oba smjera Varaždin i Zagreb. Želja je da se obnove i pruga do Koprivnice i pruga do Zaboka pa će vlakovi koji mogu voziti 120 do 130 kilometara na sat zaista moći i ostvarivati tu brzinu. Ugovor za prugu Varaždin – Koprivnica je potpisan, radovi su u tijeku, ali očekuje se završetak radova tek krajem 2027. godine. Kad se to završi, Varaždin i Zagreb će preko Koprivnice biti udaljeni sat vremena vlakom. HŽ je aplicirao i na natječaj Europskog socijalnog fonda preko kojeg bi se trebala obnoviti pruga Varaždin – Zabok i vjerujem da će se i ta pruga u razdoblju od tri do četiri godine obnoviti, pa će Varaždin biti povezan sa Zagrebom i preko Koprivnice, Dugog sela i preko Zaboka, Zaprešića i imat ćemo dvije opcije i puno vlakova koji će prometovati između Varaždina i Zagreba i to u sat, sat i pol vožnje. To zaista puno znači za naše građane, za mobilnost i povezivanje gradova.“ – rekao je gradonačelnik Grada Varaždina Neven Bosilj. Dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 trodijelna je niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljuju se putem audio-vizualnog sustava za informiranje putnika. U prometu je moguće funkcionalno spajanje dizel-motornih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet. Novi vlakovi doprinose i očuvanju okoliša smanjenjem emisija štetnih plinova, čime željeznički prijevoz pridonosi održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.









