KAMP – Kritički aspekti medijske pismenosti“ Srednje škole Ivanec te „Uz Goško medijski su pismeniji svi: i učenici i odgojno obrazovni djelatnici!“ Gospodarske škole Varaždin, jedina su dva projekta iz područja medijske pismenosti srednjih škola odabrana za sufinanciranja na ovogodišnjem natječaju Agencije za elektroničke medije. Agencija je odobrila financiranje projekta iznosom od 7.000 kuna za Srednju školu Ivanec i 5.000 kuna za Gospodarsku školu, a zahvaljujući tome će biti proveden niz edukativnih i zanimljivih aktivnosti.
Ivanečki projekt „KAMP – Kritički aspekti medijske pismenosti“ namijenjen je gimnazijskim učenicima, novinarsko-literarnoj skupini, ali i svim zainteresiranim građanima koji će moći sudjelovati na organiziranim predavanjima u školi. Obuhvaća radionice o clickbait novinarstvu, medijskim vrstama, problemu i prepoznavanju dezinformacija, influencerima, kao i predavanja o medijskim navikama u Hrvatskoj, budućnosti medija, projekciju prigodnog dokumentarnog filma s vođenom raspravom, te posjete lokalnim i nacionalnim medijima. Predavanjima se želi podići svijest o važnosti medijske pismenosti i učinkovitog pristupa korištenja informacija i medija pri čemu će se poseban naglasak staviti na dezinformacije u javnom prostoru, kao i opasnosti koje vrebaju s društvenih mreža.
Druga najveća srednja škola u Varaždinskoj županiji želi pak redovno izdavati školski list „GoŠko“, koji će kao standardne rubrike sadržavati teme iz područja medijske pismenosti. Izrađivat će se u digitalnom alatu Canva i bit će dostupan u online i tiskanom obliku, kao i u obliku internetske stranice. Školski list će izrađivati tim od 15 učenika koji će samostalno istraživati teme o medijskoj pismenosti (npr. problem dezinformacija, sigurnost na internetu, nasilje u medijima, medijski stereotipi, vrste medija, prikriveno oglašavanje, utjecaj medijskih sadržaja na djecu i mlade i slične). U okviru projekta održat će se i brojne edukacije pa će projekt „Uz Goško medijski su pismeniji svi: i učenici i odgojno obrazovni djelatnici!“ također omogućiti učenicima i odgojno obrazovnim djelatnicima osnovnih i srednjih škola Varaždinske županije stjecanje medijskih znanja i vještina kroz pripremu školskih novina te informiranje o važnosti medijske pismenosti.
Agencija za elektroničke medije osmu godinu za redom provodi projekt poticanja i sufinanciranja pripreme i izrade edukacijskih materijala na raznovrsnim platformama, projekata, manifestacija, seminara, konferencija, radionica, predavanja ili istraživanja čija bi tema bila medijska pismenost, razvoj i osvještavanje njene važnosti, kao i s njome povezana područja i projekti. Svrha sufinanciranja je jačanje i razvoj medijske pismenosti građana, razvoj edukacijskih materijala i programa te osvješćivanje javnosti o važnosti medijske pismenosti.