Gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj i zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković u petak su zajedno s predstavnikom izvođača radova, direktorom tvrtke MEPRO d.o.o. Darkom Vargom obišli radove na izgradnji Sortirnice na Motičnjaku. Projekt Izgradnja i opremanje Sortirnice (postrojenje za sortiranje odvojeno prikupljenog otpadnog papira, kartona, metala, plastike i drugih materijala – sortirnica) vrijedan je 35 milijuna kuna, od čega je 85 posto sufinancirano europskim sredstvima.
„U Sortirnici, čija površina iznosi više od 2.500 m2, sav reciklabilni otpad – tekstil, metal, papir, plastika, sve što građani odvajaju, a ne ide u crnu kantu, ovdje će se sortirati, poslagivati. Grad Varaždin će završetkom ovog projekta u novu godinu ući s novim, modernim objektom, iza kojeg će se sagraditi i drugo reciklažno dvorište te će sve zajedno činiti kompleks gospodarenja otpadom u Varaždinu.“ – rekao je gradonačelnik prilikom obilaska. Gradonačelnik Neven Bosilj objasnio je kako su prilikom izvođenja radova na Sortirnici nastupili neočekivani troškovi. „Varaždin ima dugogodišnji problem s otpadom, a od kad smo preuzeli upravljanje gradom, kontinuirano nailazimo na smeće od prethodne vlasti. Tako je i na ovom projektu. Netko je uspio isprojektirati Sortirnicu ovdje na Motičnjaku, gdje se otprije 50 godina zatrpavalo smeće i otpad. Tijekom izvođenja zemljanih radova tu je iskopano sa zemljom preko 8 tisuća tona smeća i otpada. Za ove izvantroškovničke radove sada pregovaramo s provedbenim tijelom, Fondom za energetsku učinkovitost. Zbrinjavanje građevinskog otpada kojeg je klasificirao Bioinstitut iz Čakovca i koji se sukladno zakonu mora zbrinuti, iznosit će dodatnih 4 milijuna kuna, a to nije bilo previđeno projektom. Krajem ovog mjeseca morat ćemo rebalansom proračuna osigurati sredstava za sanaciju.“ – kazao je gradonačelnik Bosilj. Kako ističe, projekt je trebao biti završen do studenog ove godine, no radi ovih nepredviđenih okolnosti, dobiveno je odobrenje provedbenog tijela da se produži za još četiri mjeseca stoga je previđeni završetak oko nove godine. Direktor tvrtke MEPRO Darko Varga rekao je kako se radovi odvijaju s određenim zakašnjenjem od deset dana zbog radova na iskopima, zamjeni materijala te zbog otpada na kojeg su naišli i kojeg treba zbrinuti, a samim time i radovi na infrastrukturi kasne tri tjedna. „S obzirom na to da smo pri kraju izgradnje i našli smo rješenje za zbrinjavanje tog otpada koje kreće idući tjedan, očekujem da do kraja godine završimo ove radove. Građevinske radove smo završili, u tijeku su obrtnički radovi, fasade, zatvaranje objekta, a nakon 14. rujna stiže nam oprema, odnosno tehnologija (Tehnix).“ – rekao je Varga.
U potpunosti je montirana armirano betonska konstrukcija Sortirnice, pokriven je krov, završeni su zidarski radovi na poslovnom dijelu (aneks), riješena je vanjska kanalizacija i vodovod, izgrađen ja toplovod. U tijeku su radovi na okolišu, ugradnji stolarije na aneksu i izradi fasade aneksa, montaža limenih montažnih fasadnih obloga na hali, betoniranju podne armirano betonske ploče te izvođenje strojarskih i elektro radova.
Prema najavi gradonačelnika, nakon završetka radova ići će natječaj za upravljanje objektom. „Predviđeno je zapošljavanje 12 – 15 osoba koje će raditi u Sortirnici, ali s obzirom na kretanje cijena reciklabilnih komponenata na tržištu, zaposlenje tih osoba moglo bi se pokrivati i samim prihodima Sortirnice. Bitno je da radimo sustavni pristup gospodarenja otpadom.“ – rekao je gradonačelnik. Gradonačelnik Neven Bosilj ovom prilikom je najavio kako će građani u višestambenim zgradama u Varaždinu uskoro na novi način odlagati otpad, postavom polupodzemnih spremnika. „Završili smo natječaj za 65 lokacija polupodzemnih spremnika, a od Fonda za energetsku učinkovitost dobili smo za spremnike dodatnih milijun kuna stoga ćemo raspisati natječaj za još preko trideset spremnika. Svi višestambeni objekti u Varaždinu će u roku od šest do dvanaest mjeseci dobiti polupodzemne spremnike i maknut ćemo rugla od kontejnera po našem gradu. Svi stanari višestambenih zgrada imat će svoje ključiće i znat će se tko je što ubacio. Kad steknemo uvjete za primjenu novog modela, krenut ćemo i s korekcijama fiksnog i varijabilnog dijela koji građani plaćaju. Da bismo to mogli korigirati, prvo moramo steći uvjete.“ – naglasio je gradonačelnik Bosilj. Novi način prikupljanja otpada utjecat će i na poslovanje Čistoće: „Poslovanje Čistoće optimizirat ćemo s polupodzemnim spremnicima koji će imati indikatore i obavještavati Čistoću kada je potrebno pražnjenje spremnika. To će biti efikasno rješenje nakon lošeg eksperimenta s podzemnim spremnicima bivše vlasti koji još uvijek ne funkcioniraju kako bi trebali.“ – rekao je gradonačelnik.