Ministar gospodarstva i održivog razvoja prof. dr. sc. Davor Filipović i direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Luka Balen danas su u Centru za posjetitelje Medvedgrad u Zagrebu uručili gradonačelniku Grada Varaždina dr. sc. Nevenu Bosilju ugovore za sufinanciranje projekta provedbe mjera prilagodbe klimatskim promjenama pod nazivom „Varaždin pod krošnjama“.
Vrijednost projekta je 391.555,25 EUR s PDV-om, a bespovratna sredstva iznose 80% prihvatljivih troškova projekta, odnosno 313.244,20 EUR s PDV-om. Projektom „Varaždin pod krošnjama“ želi se izraditi Plan zelene i plave infrastrukture, formirati nove zelene površine unutar urbanog područja Grada Varaždina te posaditi pojedinačne i grupe stabala u svrhu povećanja površina pod krošnjama. U Gradu Varaždinu identificirane su najbolje lokacije za sadnju, odabrane su vrste drvenastog zelenila otpornije na utjecaje klimatskih promjena te one koje unaprjeđuju uvjete života u urbanoj sredini. Cilj je također povećati pješačku i biciklističku mobilnost, otpornost grada na klimatske promjene, uspostaviti zelene koridore i time poboljšati mikroklimatske uvjeta grada.
Ukupno će se projektom „Varaždin pod krošnjama“ posaditi 533 stabla i 491 drvenasta grmlja. Realizacijom aktivnosti iz ovog Projekta povećat će se udio zelenila u gradu, smanjiti utjecaj toplinskih otoka i općenito stvoriti veća otpornost grada na klimatske promjene kojima svjedočimo. Nadalje, tim će se projektom integrirati prirodu u urbanu gradsku sredinu, unaprijediti zeleni identitet grada Varaždina, podići svijest građana o važnosti implementacije zelene infrastrukture u svakodnevicu, započeti s povezivanjem sustava zelene infrastrukture, ojačati prirodni zeleni fond i postojeći ekosustav. Također se predviđa povećati pješačku i biciklističku mobilnost na postojećim prometnicama te povećati njihovu sigurnost, što će se svakako odraziti na poboljšanje zdravlja ljudi jer će se više kretati na svježem zraku, navodi se u pripremnoj dokumentaciji.
U projektu se također navodi da će se poboljšati mikroklimatski uvjeti boravka na određenim lokacijama na kojima se okupljaju ljudi, a posebno djeca i mladi, ozeleniti prometna infrastruktura, izdvojiti pješake od cestovnog prometa i unaprijediti socijalno korištenje te ekološke karakteristike javnog prostora.