play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    Radio Megaton Radio Megaton..

Na Fakultetu organizacije i informatike prezentirani rezultati projekta e-Škole

U petak, 15. rujna 2023. godine u Vili Oršić u Varaždinu održan je Dan e-Škola na kojem su predstavnici CARNET-a i FOI-ja predstavili neke od aktualnih rezultata druge faze CARNET-ovog programa „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)” koji završava početkom listopada ove godine. Više od 60 ravnatelja osnovnih i srednjih škola Varaždinske županije i okolnih županija nazočilo je ovom događaju, što potvrđuje važnost i vrijednost ovog projekta.

U okviru ovog Dana e-Škola, aktivnosti i rezultate projekta predstavio je Tihomir Markulin, pomoćnik ravnatelja CARNET-a, te prof. dr. sc. Vjeran Strahonja i prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu kao voditelji projektnih timova na Fakultetu organizacije i informatike, partnera na projektu. Uvodno se sudionicima obratio i dr. sc. Miroslav Huđek, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport Varaždinske županije, istaknuvši važan utjecaj digitalizacije, akademske zajednice i projekta e-Škole na osnovne i srednje škole.

Tihomir Markulin prezentirao je rezultate projekta kroz eUsluge, opremu, infrastrukturu, razvijene scenarije poučavanja, digitalno obrazovne sadržaje, edukacije, platforme. Istaknuo je da je program e-Škole drugi najbolji projekt iz područja regionalnog razvoja financiran EU sredstvima, što je veliko priznanje, jer Europska komisija na temelju mišljenja EU građana proglašava najbolji projekt u zadnjih 15 godina. Istaknuo je i da će škole imati podršku i nakon kraja projekta putem CARNET-ovog helpdeska i mobilnih timova. Projektom BRAIN CARNET će nastaviti raditi na aktivnostima i rezultatima programa e-Škole, prvenstveno kroz CARNET data putem pametnih preporuka, korištenjem umjetne inteligencije i analitike učenja. U ime CARNETa zahvalio je Fakultetu organizacije i informatike na odličnoj partnerskoj suradnji na projektu, te izrazio nadu za suradnju na budućim projektima.

 

Prof. dr. sc. Vjeran Strahonja istaknuo je važnost razvoja vertikalnih aplikacija za potporu procesa koji su specifični za školstvo i nisu podržani poslovnim aplikacijama koje u pravilu osnivači osiguravaju školama i škole ih ne žele mijenjati rješenjima razvijenim u okviru projekta eŠkole. Primjeri vertikalnih aplikacija su učeničke potpore svih vrsta, nabava i distribucija udžbenika, upravljanje ljudskim i materijalnim resursima tijekom cijelog životnog ciklusa i sl. Takve bi se aplikacije trebale koristiti u svim školama, biti alat za standardizirano obavljanje pojedinih poslovnih procesa, ali i omogućavati ministarstvu, osnivačima i drugim tijelima s javnim ovlastima upravljanje cijelim sustavom, na temelju prikupljenih podataka. Svi potrebni podaci iz drugih sustava trebali bi se pribavljati i provjeravati automatiziranim servisima, bez papira.

 

Prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep predstavila je područja okvira digitalne zrelosti kao i instrument za procjenu razine digitalne zrelosti škola te usporedila rezultate početnog samovrednovanja i vanjskog vrednovanja digitalne zrelosti škola iz 2020. godine sa završnim iz ove godine s naglaskom na škole u Varaždinskoj županiji. Završno samovrednovanje 2023. provelo je 1315 škola, dok je završno vanjsko vrednovanje provedeno na 250 škola. Rezultati su pokazali da su škole Varaždinske županije na razini 4 i 5 digitalne zrelosti što je odličan rezultat te se iz rezultata završnog vanjskog vrednovanja vide rezultati projekta e-škole i njihov utjecaj na porast razine digitalne zrelosti škola u Hrvatskoj. Naglasak je stavljen na sva područja digitalne zrelosti od kompetencija, kulture, planiranja i vođenja pa sve do infrastrukture. Škole koje su sudjelovale u završnom vanjskom vrednovanju dobit će potvrdu i digitalnu značku o ostvarenoj razini digitalne zrelosti škola.

 

Na događaju su, osim kroz prezentacije i radionice, bili predstavljeni i analizirani rezultati završnog vanjskog vrednovanja i samovrednovanja uz naglasak na preporuke za podizanje digitalne zrelosti (izv. prof. dr. sc. Igor Balaban i doc. dr. sc. Bojan Žugec) i smjernice za igrifikaciju nastavnog procesa (prof. dr. sc. Božidar Kliček, prof. dr. sc. Markus Schatten i dr. sc. Bogdan Okreša Đurić), dajući školama konkretne primjere i smjernice kako koristiti i poboljšati razinu digitalne zrelosti i uvođenje igrifikacije u nastavni proces. Oba dokumenta će biti dostupna školama u sklopu rezultata projekta e-Škole putem CARNET-a.

Događanje je obogatio i prof. Dejan Nemčić, koji je dvije godine zaredom proglašen najboljim učiteljem na svijetu, i to svojim inspirativnim i motivacijskim predavanjem na temu Digitalna tehnologija u nastavi geografije. Neka od njegovih razmišljanja su da je učitelj najvažniji te ga tehnologija ne može zamijeniti, da učenik mora imati vjeru u predmet, informacije koje prima i samu školu, da je djecu potrebno učiti za život, a ne prvenstveno i jedino za ocjenu te da je sat bez emocija – izgubljeni sat.

Podsjetimo, program, punog naziva “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” započeo je u ožujku 2015. godine pilot projektom u kojem je sudjelovala 151 škola u Hrvatskoj. Na temelju iskustava i rezultata pilota, CARNET je u rujnu 2018. godine krenuo s provedbom druge faze programa e-Škole s ciljem digitalne transformacije nastavnih i poslovnih procesa u svim školama u Republici Hrvatskoj financiranim iz državnog proračuna.

 

Nove vijesti

  • PLAYLISTA
  • Regija

    Završen ciklus radionica “Klub očeva Rastimo zajedno” u dječjem vrtiću „Bambi“ Petrijanec

    U dječjem vrtiću „Bambi“ Petrijanec završio je prvi ciklus radionica s očevima “Klub očeva Rastimo zajedno” kojega je pohađalo čak 15 očeva iz vrtića. Na „Klubu očeva Rastimo zajedno“ posebna se pažnja posvećuje ulozi oca u ranom djetinjstvu, te je to prilika da se čuje kako očevi žive svoje očinstvo. Na radionicama očevi su zajedno s voditeljicama i drugim očevima stjecali nova saznanja o ulozi oca u ranom djetinjstvu i […]

    today22/11/2024 5

    0%